pátek 12. prosince 2008

Co mě oslovilo



Děkuji                                          (Karel Kryl)
Stvořil bůh ratolest, bych mohl věnce vázat.

Děkuji.
Za bolest, jež učí mne  se tázat.

Děkuji za nezdar: ten naučí mne píli,

bych mohl přinést dar, byť nezbývalo síly.

Děkuji, děkuji, děkuji.

Děkuji za slabost, jež pokoře mne učí,

pokoře pro radost, pokoře bez područí.

Za slzy děkuji: ty naučí mne citu

k živým, již žalují a křičí po soucitu.

Děkuji, děkuji, děkuji.

Pro touhu po kráse děkuji za ošklivost.

Za to, že utká se láska a nevraživost.

Pro sladkost usnutí děkuji za únavu,

za ohně vzplanutí i za šumění splavu.

Děkuji, děkuji, děkuji.

Děkuji za žízeň, jež slabost prozradila.

Děkuji za trýzeň, jež zdokonalí díla.

Za to, že miluji, byť strach mi srdce svíral,

Beránku, děkuji. Marně jsi neumíral.

Děkuji, děkuji, děkuji...



~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Žádné komentáře: